KLAAAAAAAAAAAAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13 mei 2009 - Galway, Ierland

Haha.. Ik zwaar? Nou ja. Na twee weken in de bibliotheek doorbrengen, wat mij normaal gesproken niet heel vaak overkomt, en zeker geen hele dagen van 8.30u tot 21.15u, is het afgelopen. Vandaag mijn laatste tentamens gehad. Vijf uur slaap vannacht. Nu vol van energie, want om 20.00u was ik klaar. Vanmorgen begonnen om 09.00u met Employment Law; Employment Rights en vanavond om 18.00u European Banking Supervision and Regulation, dit was de hekkensluiter en dat tentamen mocht er wezen! Maar ik denk dat ik alles wel gehaald heb. Hoor het half juni.Daarna zo moe dat we met zn 5en naar de McD zijn gegaan, geen zin meer om te koken en bovendien geen eten meer. Genoten van een heerlijke Happy Meal met cadeautje uiteraard ;) Maar we kregen allemaal dezelfde omdat; 'we anders ruzie zouden maken'... Ik denk het ook. Daarna met wat Zweedse en NL meiden naar de Avoca-bar gegaan, waar we zoveel voetbalavonden hebben meegemaakt, genoten van een multidiscount omdat we bijna weggaan en vieren dat we vakantieeeeee hebben!!!

Maar nee.. Ik kan niet zeggen dat ik het heel zwaar heb gehad hier. Niet zwaarder dan in NL in elk geval. Het was alleen wat minder goed verdeeld en daardoor waren de laatste weken zwaarder. Bovendien heb ik hier veel te veel te doen en te veel mensen leren kennen die allemaal even leuk, aardig etcetera zijn. Ook zijn er al plannen voor eventuele 'European Re-Union' maar eerst zien dan geloven. Bovendien klopt de naam dan niet helemaal... We hebben ook trans atlantische vrienden.. Zou het wel leuk vinden om naar de kop van Noorwegen te gaan en mijn knotsgekke vrienden aldaar op te zoeken. Donderdag was ook weer zo'n avond om niet te vergeten. Karaoke in de Wicked Wolf. Samen met een ander meisje; 'Over the rainbow' gezongen, zo'n lekkere klassieker. Vol ongeloof geluisterd naar mijn twee buurmannen. Ik wist al dat ze goed waren (ze krijgen het elke ochtend weer voor elkaar mij vrolijk wakker te laten worden door gitaar te spelen en te zingen), maar Dave's performance in David Bowie's Starman was echt geweldig.
Zaterdagavond was het Girls' Night. Veel drank, veel roddels, spelletjes en openbaringen. Prima avond, veel lol en dat de heren er om heen zaten maakte niet zoveel uit. We wonen tenslotte al ruim 4 maanden bij elkaar in huis en iedereen weet toch wel wat er gebeurt. Toen een van de dames als 'dare' de opdracht kreeg, een van de heren te vragen om een love song te spelen op de gitaar,werd dit door mijn andere buurman (Luke) ingewilligd. FANTASTISCH!!!!!!!! Bronwyn (dit meisje) op stoel op tafel gezet en wij erom heen. Hij, bloedserieus zingen, super mooi en wij voluit genieten. Helemaal hilarisch toen een van dames riep: '' I love you, Dave!!'.. Luke stond toch wel vreemd te kijken..Later wel weer goed gemaakt. Het was weer fantastisch!!! Rond een uur of 12 gaan slapen, want zondag weer om 6u op om te studeren.

Ondertussen is het hier een graad of 20. Vanwege tentamens heb ik nog niet echt tijd gehad hiervan te genieten behalve in mijn lunchpauze. Nou ja, oke. Een klein beetje dan. Zondag was het zulk mooi weer dat ik lekker ben gaan hardlopen langs het strand. Kwam terug, zat in de tuin met de Spanish people, praten over Spanish economy and Spanish attitude.. 'The Spanish' zijn een begrip alhier. Later in de diningroom, kreeg ik het verwijt dat ik het bruinst was van iedereen... Tsja.. Het leven is goed hier!

Morgen komt mijn tante over en dan gaan we met de auto naar de West kust. Veel plannen, iets minder tijd maar we gaan zien hoeveel we kunnen doen! En de verwachtingen zijn goed! Zaterdag kom ik hier in Blackrock mn tassen ophalen en zondag ga ik terug naar huis. Dan is het echt voorbij.De volgende en laatste blog komt dus als ik weer in Nederland ben. Voor langere tijd dit keer. Ik ga hier zeker nog een keer terugkomen.

Maar eerst genieten!!!

Living the Irish Dream!!

1. Nicoline:
    Heel veel plezier nog!!
  2. Iris:
    Hej hej :D
    Fijn dat alles achter de rug is! Trondheim en omgeving moet idd erg mooi zijn, Carlijn is er vorig jaar even geweest en mn oom en tante hebben er 5jr gewoond.
    Had ik al verteld wat er gebeurde bij mn inzage van AlgRl? Er stonden 90 punten boven mn toets dus mn cijfer was gewoon verkeerd ingevuld. Nog nooit zo makkelijk 1,5 erbij gekregen. Dus ben blij dat ik was gegaan, maar ook benieuwd wie dan mijn cijfer op zn lijst heeft gekregen...
    Zelf ben ik ook druk aan t inpakken, maar een raar gezicht zo'n halflege kamer. Morgen en vrijdag die twee bedrijfsdagen en dan zaterdag verhuizen...
    En ondertussen nog tijd vinden voor de paper Bedrijfseconomie en Onroerend Goed. Maar goed dat het hier wel warm is, maar ook bewolkt want anders had ik dat nooit volgehouden ;)
    Enjoy the sun and the country! See you soon :D

xx Ier
  3. JJ:
    Hey Irmic,
    Lekker dat je klaar bent, gefeliciteerd.
    Heel veel plezier de komende dagen en tot volgende week.
    Grtz
  4. marga driessen:
    he Irma,

Fijn dat je klaar bent, ik heb genoten van je leuke verhalen,
    hele fijne dagen nog en een goeie reis zondag met al je bagage.

Groetjes Marga.