Studeren

26 februari 2009 - Kilkenny, Ierland

Thanks a million voor alle reacties, super leuk! Fijn dat de sneeuw op de wintersport goed was en dat jullie heel terug zijn!

Na de vrijdag en zaterdag in Kilkenny te hebben gespendeerd, besloot ik de zondag eens helemaal niets te doen. En voor mij is dat vrij moeilijk. Kennelijk was ik toch wel dusdanig moe van alle indrukken en had ik enorm last van S.O.G. (studie-ontwijkend-gedrag) helemaal omdat bleek dat het essay dat ik moest schrijven toch een week uitgesteld werd. Luisterend naar mijn Australische overbuurman en buurman die beiden een gitaar hebben en goed zingen, kwam ik mijn dag wel door.

Maandag dan toch maar aan de slag, omdat ik dinsdag een Frans exam had. Dus vroeg opstaan en heerlijk doorgewerkt. 's Middags college gevolgd, daarna lekker salsa dansen en vervolgens Zumba. Dit is de laatste week van mijn Get-in-Gear programme, en we mogen aangeven welke lessen we graag mee door willen gaan voor een klein bedrag, dus deze horen er zeker bij. In elk geval maak ik deze week nog wel goed gebruik van mijn pas. Gisteren was dus mijn Frans exam, dat moeilijker  bleek dan verwacht, maar ik denk wel dat ik het gehaald heb. Overigens bleken mijn 80 punten van physical geography ook echt goed, aangezien het gemiddelde op 56 punten lag. En het ligt niet aan het feit dat ik een Erasmus-student ben en dus wordt gematst. Deze exams worden via internet geanonimiseerd gemaakt en nagekeken en het was multiple choice. (@ Iris: misschien begin ik het toch een keer te leren!!!)

UCD (University College Dublin) is trouwens wel heel vriendelijk naar Erasmus studenten toe. Eigenlijk wel naar alle internationale studenten. Zo wordt er elke week wel een feest gegeven met een thema en proberen ze ervoor te zorgen dat dit ook tegen een redelijk tarief kan. Hiervoor worden dan pubs afgehuurd in Temple Bar, uitgaansgebied van Dublin city centre. Dit keer had het feest het thema 'Mardi Gras', carnaval en altijd de dag voor aswoensdag. Hiervoor was de Turks' Head afgehuurd. Eenmaal binnen gekomen zagen we al de eerste mensen die zich toepasselijk gekleed hadden. De clowns heb ik niet gezien, wel de 'Joker' van Batman! Ook liep er een dubbele kikker rond, hippie's, mannen met vrouwelijke make-up, Blonde sixties kapsels en vele anderen. Aangezien ik niet wist dat ik carnaval zou gaan vieren in Ierland was ik er dus ook niet geheel op voorbereid. De meest belachelijke combinatie uit mijn kleding kast was het gevolg. Ach, je moet toch wat.  Het was wel een geslaagd feest en de muziek was, zoals het bij carnaval hoort, ronduit slecht, maar de sfeer was goed. De Blackrockers waren weer in grote getallen aanwezig (er gaat bijna elke avond wel een bus met Blackrock mensen richting het centrum danwel naar de Wicked Wolf, maar daar doe ik niet zovaak aan mee.) In elk geval zijn er altijd wel mensen die je kent.

Vandaag had ik mijn laatste GIG-capoeira les en onze groep heeft samen met een Braziliaanse student het plan opgevat om er een sportclub voor te maken. Dit kan bij UCD al vanaf 10 mensen en dan moet iedereen 10,- betalen en de rest betaald de universiteit. De faciliteiten, docenten etcetera worden dan allemaal door UCD betaald. Best oke, dacht ik zo. Wij gaan dus in elk geval door met onze lessen. Het is overigens ook echt heel erg leuk, de groep is gezellig en er wordt gezegt dat we aan het eind van het semester allemaal een 'back-flip' kunnen... Hmm... we zullen zien, tot dus ver kom ik nog niet verder dan een redelijke handstand en een aardig goede radslag!

Morgen is mijn vrije dag en dan ga ik mijn EU Banking Law voorbereiden. We hebben altijd lecture op vrijdag en aangezien ik na de springbreak een essay moet inleveren over mijn visie wat de banken zullen moeten gaan doen om de kredietcrisis te bestrijden, zal ik mij goed moeten voorbereiden. Overigens begint mijn lesboek met de vraag: 'Why do we need banks?'. Ik zal daar verder niet op ingaan, maar ik denk dat het zaak is om de kredietcrisis en het nieuws maar even goed in de gaten te houden. Ik volg het nieuws in Nederland dus ook op de voet evenals andere websites.

Genoeg voor nu, het is bedtijd en ik ga er morgen een productieve dag van maken!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yootje:
    26 februari 2009
    Klinkt allemaal supergoed! Als je eenmaal aan de slag gaat dan voel je je vanzelf beter en dan ben je weer in staat meer te doen. Met mij gaat alles goed. Ik ben geslaagd voor mijn rijbewijs!! JEEJ! Verder druk met het organiseren van de studiereis voor de Universiteit, ook erg leuk!
    Ik wens je nog veel plezier toe met je studie en al je sportactiviteiten (stappen is ook een soort van sport ;))
    Dikke knuffel, Yo
  2. Iris:
    26 februari 2009
    Haha, nice to hear you're getting good at it!
    Maar ik hoop dat je mijn fortune niet hebt gejat, want ik heb volgende week maandag een mc voor belastingrecht. Is pittiger dan ik had verwacht, heb nl de belangrijkste week net gemist door skiën...
    En we krijgen natuurlijk de gebruikelijke waarschuwing dat t altijd erg slecht gemaakt wordt.
    Moet ook een belastingformulier invullen bij een casus, dus da's altijd handig om te leren.

Grappig trouwens dat dit een van de eerste verhalen van je is over studie ipv al die tripjes waar wij alleen maar jaloers van worden ;)

Was vanochtend trouwens mooie dienst. Droef maar wel mooi.

Keep writing us!
    Kus, Ier